مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی (فصل دوم),دانلود مباني نظري اخلاق مدیریتی,مباني نظري سلامت سازمانی,مباني نظري مدیریت اخلاق مدیریتی,فصل دوم پايان نامه ارشد مفهوم اخلاق مدیریت,چارچوب نظري تعاریف سلامت سازمانی,پيشينه نظري س

بهترین فایل قابل دانلود در موردمبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-اخلاق-مدیریتی-و-سلامت-سازمانی-(فصل-دوم)


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی(فصل دوم) در 64 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:
معنا و مفهوم اخلاق
اخلاق جمع «خلق» است و در لغت «خلق» و «خلق» از یک ماده «خ ل ق» است. خلق ناظر به شکل ظاهری انسان است، و خلق به شکل باطنی و نفسانی انسان نظر دارد. همانطوری که شکل ظاهری انسان متصف به صفت نیک و بد و زشت و زیبا است، شکل باطنی و نفسانی انسان نیز دارای اوصاف خوب و بد و زشت و زیبا است (واثقی، 13:1388).
اخلاق جمع خلق و به معنای نیرو و سرشت باطنی انسان است که تنها با دیده بصیرت و غیر ظاهر قابل درک است. در مقابل «خلق» به شکل و صورت محسوس و قابل درک با چشم ظاهر گفته می شود. همچنین «خلق» را صفت نفسانی راسخ نیز می گویند که انسان، افعال متناسب با آن صفت را بی درنگ انجام می دهد. مثلا فردی که دارای خلق شجاعت است در رویارویی با دشمن تردید به خود راه نمی دهد. این حالت استوار درونی ممکن است در فردی به طور طبیعی، ذاتی و فطری وجود داشته باشد. منشاهای دیگر خلق، وراثت و تمرین و تکرار است. صفت راسخ درونی،ممکن است «فضیلت» و منشا رفتار خوب باشد و یا «رذیلت» و منشا کردار زشت، به هر روی بدان «خلق» گفته می شود (دیلمی و آذربایجانی، 15:1391).
خلاق بنا به تعریف عبارت است از مجموعه ملکات نفسانی و صفات و خصایص روحی، اخلاق دراین معنا یکی از ثمرات تربیت بلکه مهمترین ثمره آن است (سادات، 1390؛ 18). از دیدگاه مدیریتی، رابینز اخلاق را چنین تعریف می کند «مقررات و اصول که اشاره بر درست یا نادرست بودن رفتار و عملکرد کارکنان با مردم دارد» (نجف بیگی، 320:1392). اخلاق الگوی رفتار ارتباطی مبتنی بر رعایت حقوق طرف ارتباط است. به دیگر سخن، اخلاق مسئولی پذیری در قبال حقوق افراد است (قراملکی، 26:1388).
استونر  اخلاق را چنین تعریف کرده است «مطالعه یا بررسی حقوق و وظایف مردم، قوانین معنوی که مردم هنگام تصمیم گیری رعایت می کنند و ماهیت روابطی که بین مردم حاکم است» (نجف بیگی، 1392؛ 320). هلریگل  اخلاق را به عنوان سیستمی از ارزش ها و بایدها و نبایدها تعریف می کند که بر اساس آن نیک و بدهای سازمان مشخص می گردد و عمل خوب از بد متمایز می شود(الوانی، 1383). کوناک و جونز  اخلاق را این گونه تعریف می کنند، «اخلاق به انصاف و راستی و درستی مربوط می گردد، به تصمیم گیری در خصوص این که چه چیز خوب است و چه چیز بد است و به فعالیت ها و قواعدی که رفتار پاسخ گویانه را بین افراد و گروه ها پی ریزی می کند» (ابزری و یزدان شناس، 1386). گوردون معتقد است «مجموعه ای از اصول و ارزش های معنوی که درستی یا نادرستی رفتار فرد یا گروه تعیین می کنند اخلاق نامیده می شود» (زاهدی، 212:1388).
___________________________________
   Astvnr
   Hlrygl
  Kvnak and Jones 

پیشینه تاریخی مطالعه اخلاق

اگر چه عده ای بر این باورند که اخلاق در چارچوب اعتقادات دینی دوام و قوام یافته است باید گفت که در تمام ادوار زندگی انسان ها همواره اخلاق در قالب اصطلاحات مختلف انسان دوستی، انسانیت، عدالت و ... به عنوان خصیصه های عالی بکار برده می شد به عنوان مثال در یونان باستان بحث های فراوانی در زمینه اخلاق ارائه شد که از جمله می توان به مباحثات بقراط و افلاطون و دیگران اشاره کرد. همچنین در مورد سوسیالیسم گفته می شود که در قرن 18 بر پایه عاطفی و اخلاقی و به منظور نجات رنجبران استثمار شده به وجود آمد. همینطور می توان از مکاتبی مثل هیومانیسم یاد کرد که بعد از جنگ جهانی دوم با گرایش مجدد به انسان دوستی و مبانی اخلاق شکل گرفت. با اینکه سابقه اقدامات و کارهای اخلاقی به تاریخ تمدن بشری برمی گردد اما این سوال چرا یک کار، اخلاقی است و راز و معیار و بنیاد اخلاقی بودن چیست؟ همچنان باقی مانده است و پاسخ آن یکی از مشکل ترین مسائل فکری و پیچیده ترین مسائل فلسفی بشرتا به امروز بوده است که هنوز فلاسفه جهان توافق نظری عام در موردآن پیدا نکرده اند. ساده ترین تعریف از کار اخلاقی با کار عادی در این است که قابل ستایش و تحسین است. به عبارت دیگر این گونه کارها در درون هر بشری دارای ارزش است ارزشمند و گرانبها و این ارزش مافوق ارزشهایی است که با پول و کالای مادی قابل تقویم باشد (ابزری و یزدان شناس، 1386).

سلامت سازمانی
ضرورت هاي جهان كنوني، بسياري از كشورهاي پيشرفته را بر آن داشته است تا سازمان های خود را پيوسته بررسي، تحليل و نقد كنند و راه هاي ناسودمند كار را رها سازند و شيوه هاي نو و سازگار با ضرورت هاي جهان كنوني و آينده نه چندان دور را برپا دارند و كارآمد گردند. در اين ميان سازماني كه از مديريت شايسته تري برخوردار باشد، بهتر مي تواند هدف خود را برآورده سازد. زيرا امكانات برنامه-ريزي صحيح تري ايجاد خواهد نمود. فقدان مديريت شايسته، موجب ناهماهنگي، انحراف از هدف، اتلاف وقت و انرژي مي شود و سازمان ها را به نابساماني و از هم پاشيدگي مي كشاند (شريعتمداري، 1388). امروزه، سازمان ها به عنوان موجود زنده اي كه داراي هويتي مستقل از اعضا خود مي باشند، تصور مي شوند. به گونه اي كه با اين هويت جديد مي توانند، رفتار كاركنان را تحت تأثير قرار دهند. اين شخصيت و هويت مي تواند داراي «سلامت سازماني» و يا «بيماري سازمانی» باشد (سیدجوادین و همکاران، 1389).

سازمان سالم

سازمان سالم سازماني است كه براي ادامة حيات خود قادر است به هدفها و مقاصد انساني خود دست يابد، موانعي را كه در دستيابي به هدفهايش با آن مواجه مي شود، بشناسد و اين موانع را از پيش پاي خود بردارد. سازمان سالم سازماني است كه دربارة خود و موقعيتي كه در آن قرار گرفته است، واقع بين باشد، قابليت انعطاف داشته و قادر باشد براي مقابله با هر مشكلي، بهترين منابع خود را به كار گيرد (انصاري و همکاران، 1388).
در سازمان های سالم، کارمندان متعهد و وظیفه شناس و سودمند هستند و از روحیه و عملکرد بالایی برخوردارند. سازمان سالم جایی است که افراد با علاقه به محل کارشان می آیند و به کارکردن در این محل افتخار می کنند (میرکمالی و ملکی نیا، 1387). فورد  (2001)، نیز بیان می دارد که یک سازمان سالم و ارتباط مدار فقط در کنار یک مدیریت و رهبری قوی، عاقلانه و شورانگیز به وجود می آید. نقش مدیران در سلامت سازمانی زمانی بیشتر مشخص می شود که معلوم شود آنها عاملان کلیدی برای ایجاد تغییر در سازمانها به منظور حرکت دادن سازمان به سوی سلامت بیشتر می باشند و به همین دلیل، در سالهای اخیر پویایی شگرفی برای فهم، شناسایی و بازسازی سازمانها صورت گرفته است.
اصطلاح سلامت سازماني در نيم قرن اخير به صورت گسترده مورد توجه مديران، كارفرمايان و مجامع آكادميك قرار گرفته است. كاربرد اين واژه عمدتاً نشان دهنده حاكميت ذهنيتهاي مختلف علمي است كه بر فضاي دانشگاهي رشته مديريت و شعب گوناگون آن سايه افكنده و به تعبيري 'قرائتي ويژه از جهان' را در اختيار مشتاقان اين حوزه از معرفت بشري قرار داده است. اين قرائت مبين فضاي ذهني و دل نگراني اصلي و حاكم بر تفكر دانشمندان مديريت است كه در قالب تئوري و نظريه براي توضيح پديده ها و امور سازماني ارائه مي گردد. در واقع ارائه تئوريهاي گوناگون باعث مي شود كه ما دريابيم توضيح، تحليل و نگرش غالب در هر دوره زماني چيست و كدام عامل بر شكل گيري فكري محققان رشته تأثير مي گذارد. در يك سير تاريخي، قرائت حاكم از روابط مدير و كاركنان در سازمان با ارائه نظريه مديريت علمي آغاز شد سپس به شكل تئوريهاي جديد، روندي تكاملي يافت. كاربرد و ترويج اصطلاح سلامت سازماني مبين برتري ذهنيتي است كه از علم روانشناسي مدد گرفته است و سازمان را همچون ارگانيزمي مي نگرد كه مثل آدميان سيكل و سير متنوعي از تعادل، سلامتي، بيماري و مرگ را طي مي نمايد. لذا همچون آدمي، سازمانها مي توانند سالم يا ناسالم باشند (كاكيا، 1388).
سازمان سالم جایی است که افراد با علاقه به محل کارشان می آیند و به کارکردن در این محل افتخار می-کنند. در حقیقت سلامتی سازمان از لحاظ فیزیکی، روانی، امنیت، تعلق، شایسته سالاری و ارزش گذاری به دانایی، تخصص، و شخصیت ذی نفعان و رشد دادن به قابلیت های آن ها و انجام وظایف محول شده از سوی فراسیستم های خود در اثر بخشی رفتار هر سیستمی تأثیر بسزایی دارد (کور کماز ، 2006).

پیشینه پژوهش
    صمدی و مهدوی خو (1388) در پژوهش خود به بررسی  تاثير اخلاق مديريتي بر تعهد سازماني كاركنان اداره كل امور مالياتي استان همدان پرداختند. نوع پژوهش توصيفي، همبستگي است. ﺟﺎﻣﻌــﻪ ﺁﻣﺎﺭﻱ ﺍﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻛﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺭﺳــﻤﻲ ﻭ ﭘﻴﻤﺎﻧﻲ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻛﻞ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻲ ﺍﺳــﺘﺎﻥ ﻫﻤﺪﺍﻥ (ﺗﻌﺪﺍﺩ 299 ﻧﻔﺮ) تشکیل می داد. ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻪ ﺩﺳــﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺑﺎ ﺍﺳــﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺟﺪﻭﻝ ﻛﺮﺟﺴﻲ ﻭ ﻣﻮﺭﮔﺎﻥ ﺗﻌﺪﺍﺩ 169 ﻧﻔﺮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮔﺮﺩﻳﺪﻧﺪ. جهت جمع آوری اطلاعات ﺍﺯ ﭘﺮﺳﺸــﻨﺎﻣﻪ محقق ساخته ﺍﺳﺘﻔﺎﺩ شد. نتايج به دست آمده از آزمون فرضيه هاي پژوهش به ترتيب نشان داد كه در سطوح مختلف اخلاق مديريتي، هر سه بعد مختلف تعهد سازماني يعني تعهد تكليفي، تعهد عاطفي و تعهد مستمر واجد ارتباط معنادار هستند. بدين معني که هر چه سطوح اخلاق مديريتي ارتقا يافته است، ميزان تعهد سازماني بهبود نشان مي دهد.
    مظلومي و شاه طلبی (1388) در پژوهش خود به بررسی رابطه‌ بين سبک رهبری تحولی مديران با سلامت سازمانی مدارس ابتدايی دخترانه شهر اصفهان پرداختند. روش تحقيق توصيفی ـ همبستگی بود و روايی صوری و محتوايی آن را نيز متخصصان تأييد کردند. ابزار اندازه‌گيری دو پرسشنامه استاندارد رهبری تحولی باس و پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و همکاران بود. جامعه آماری پژوهش 7606 معلم زن دوره ابتدايی شهر اصفهان در سال تحصيلی 88 ـ87 بود که با استفاده از روش نمونه‌گيری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای 195 نفر از آنان انتخاب گرديدند. يافته‌ها نشان داد که بين سبک رهبری تحولی مديران و کليه شاخص‌های سلامت سازمانی (يگانگی نهادی، نفوذ مدير، ملاحظه‌گری، ساخت‌دهی، پشتيبانی منابع، روحيه و تأکيد علمی) مدارس ابتدايی دخترانه شهر اصفهان رابطه معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب
2-1 مقدمه 
2-2- اخلاق مدیریتی  
2-2-1- معنا و مفهوم اخلاق  
2-2-2- پیشینه تاریخی مطالعه اخلاق  
2-2-3- نظریه های اخلاق  
2-2-3-1- نظریه عاطفی  
2-2-3-2- نظریه وجدان  
2-2-3-3- نظریه فلاسفه اسلامی- اراده  
2-2-3-4- نظریه زیبایی  
2-2-3-5- نظریه افلاطون  
2-2-3-6- نظریه پرستش  
2-2-3-7- نظریه عقلی  
2-2-3-8- نظریه نظریه کرامت و عزت نفس  
2-2-4- اخلاق نظری و اخلاق کاربردی   
2-2-5- اخلاق در مدیریت و ضرورت مطالعه آن  
2-2-6- عناصر اخلاق  
2-2-7- مدل ها و الگوهای رفتار اخلاقی مدیران  
2-2-7-1- مدل ارائه شده توسط دفت  
2-2-7-2- مدل ارائه شده توسط دوبرین و همکاران  
2-2-7-3- مدل ارائه شده توسط رابینز  
2-2-7-4- مدل ارائه شده توسط ابطحی  
2-2-7-5- مدل ارائه شده توسط لارنس و کولبرک  
2-2-8- مولفه های اخلاق  
2-2-8-1- اعتماد  
2-2-8-2- عدالت  
2-2-8-3- صداقت  
2-2-8-4- دوری از تبعیض  
2-2-8-5- احترام  
2-3 سلامت سازمانی  
2-3 -1- سازمان سالم  
2-3 -2- مفهوم سلامت  
2-3 -3- مفهوم سازمان و سلامت سازمانی  
2-3 -4- ویژگی های سازمان سالم  
2-3 -5- اهمیت سلامت سازمانی  
2-3-6- عوامل ایجاد و حفظ سلامت سازمانی  
2-3-7- منابع سلامت سازمانی  
2-3-8- سلامت سازمانی و تصمیم گیری مدیران  
2-3-9- زيربناي نظري سلامت سازماني  
2-3-10- ابعاد سلامت سازماني  
2-4- پیشینه پژوهش  
2-5- چهارچوب نظری پژوهش
2-6- مدل مفهومی پژوهش
منابع



 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی (فصل دوم) دانلود مباني نظري اخلاق مدیریتی مباني نظري سلامت سازمانی مباني نظري مدیریت اخلاق مدیریتی فصل دوم پايان نامه ارشد مفهوم اخلاق مدیریت چارچوب نظري تعاریف سلامت سازمانی پيشينه نظري س

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی (فصل دوم)


طرح توجیهی و کارافرینی تولید و نصب ایزوگام

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سندرم افسردگی و استرس (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تجربی پژوهش جهت گیری مذهبی (فصل 2)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی (فصل2)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی کیفیت اطلاعات مالی و اجتناب مالیاتی

دانلود پرسشنامه مقیاس سنجش تحریفات شناختی

دانلود پاورپوینت دیاگرام و استانداردهاي طراحی موزه

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کانون های اصلاح و تربیت(فصل دوم)

تحقیق رابطه بین متغیرهای مدل کنسلیم و نرخ بازدهی سهام در بورس اوراق بهادار تهران

ادبیات و پیشینه تحقیق نظریه های سبکهای اسنادی (فصل دوم پایان نامه)