مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم),مباني نظري ابعاد کارآفرینی سازمانی,مقاله کارآفرینی سازمانی,پيشينه تحقيق کارآفرینی سازمانی doc,پيشينه پژوهش کارآفرینی درون سازمانی,چارچوب نظري کارآفرین سازمانی,پيشينه نظري کارآفرینی سازمانی چ

بهترین فایل قابل دانلود در موردمبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-سوابق-پژوهشی-کارآفرینی-سازمانی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم) در 72 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

کارآفرینی سازمانی
فرآیند تغییر و تحول مستمر و پرشتاب در آغاز هزاره سوم میلادی ، از عمده ترین جریان های حاکم بر حیات بشری و از مهمترین مشخصات بارز آن به شمار می رود و فرآیند کارآفرینی و خلاقیت که اساس و بستر تغییر و تحول و دگرگونی است در این خصوص نقش بسیار بنیادین و تعیین کننده ای ایفا می کند(سعیدی کیا،1386).
افراد، سازمانها و جوامعی که نتوانند خود را با این تحولات پرشتاب همگام کنند دچار حالت ایستایی و توقف و سکون شده ، بی شک آینده حضور فعال نخواهند داشت و سرانجام دچار اضمحلال می شود.
تلاش صاحب نظران و متخصصان براین است که برای سازمانها شرایطی فراهم کنند که زمینه حاکمیت فناوری ،خلاقیت و نوآوری در آنها مناسب تر و مستعدتر شود و دانشمندان در پی آن بودند وجه تمایز این افراد را که محور توسعه اقتصادی بوده و کارآفرین خوانده می شود با دیگر افراد جامعه بدست آورندو این امر باعث بوجود آمدن علم کارآفرینی شد(همان منبع).
با توجه به اینکه جهان به سمت اقتصاد کارآفرینی در حرکت است و سازمانها در دنیا با سرعتی بی سابقه با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و خلاقیت و نوآوری در حال توسعه اند ، امروزه تسلط یافتن به دانش کارآفرینی و ایجاد و توسعه کسب و کار جدید امری الزامی و یکی از پرکاربردترین زمینه علمی و اقتصادی مورد نیاز کشور می باشد(سلجوقی،1387).
کارآفرینی یکی از کارآمدترین روش های تغییر عملیات و سبک مدیریتی است،که طی آن حرکت از عملیات 'بوروکراتیک' به عملیات ، فرهنگ، نگرش ، مدیریت کارآفرینانه تبدیل می شود. مدیران کارآفرین نقش بسیار مهمی در تغییر و رشد اقتصادی دارند. در حالی که بوروکراتها موجب رکود اقتصادی و نزول سازمانی می شوند ، این موضوع واقعیتی جهانی و عام است(پروکوپنکو ،پاولین ،1991: 2).
سازمانهای امروزی به مدیرانی نیازمندند که تمایل دارند با هنجارهای موجود هماوردی و چالش نمایند و برای آنها قابل قبول نباشد که فعالیت ها به روشی همیشگی انجام شوند وهمچنین افرادی باشند که مسئولیت اقداماتشان را بپذیرند(تامپسون  ،1999: 290).
با توجه به نقش محوری مدیران در توسعه سازمان ها ،مدیران باید تبدیل به کارآفرینان درون سازمانی شوند و از سه اصل مهم پیروی نمایند:
* مبانی مدیریت حرفه ای که شامل برنامه ریزی، سازماندهی،کنترل،ارتباطات و تصمیم گیری عقلایی است را بیاموزند و به آن عمل کنند.
* خود را با 'سبک کارآفرینانه، که فراسوی بوروکراسی بوده و جو نوآورانه را در سازمان موجب می شود،منطبق سازند.
* به ترغیب نوآوری و کارآفرینی درون سازمانی درون سازمانی در میان کارکنان بپردازند(پروکوپنکو ،پاولین:25). 
در جهان امروز تفکر نوآوری و کارآفرینی و استفاده از آن در سازمانها امری اجتناب ناپذیر است.همانطور که تولد و مرگ سازمانها به بینش،بصیرت و توانایی های مؤسسین بستگی دار،رشد و بقای آنها نیز به عواملی نظیر توانایی،خلاقیت و نوآوری منابع انسانی آنها وابسته است. اگر برنامه ریزان،تصمیم گیرندگان و کارکنان سازمان کارآفرین باشند،فرصت های اقتصادی را بهتر درک کرده و قادرند از منابع موجود به منظور تحقق این امر باید فعالیت های کارافرینانه را در سازمانها ترویج داد و روحیه کارآفرینی را در تصمیم گیرندگان و کارکنان سازمان پرورش و در نهایت محیطی کارآفرینانه در سازمان حاکم گردانند. این امر مستلزم شناخت ، تبیین و تشریح مفهوم و فرایند کارآفرینی سازمانی است(رحیمی فیض آباد، هادیزاده مقدم ،1384: 13).
کارآفرینی سازمانی، فرآیندی است که در آن محصولات یا فرآیندهای نوآوری شده از طریق القا و ایجاد فرهنگ کارآفرینانه در یک سازمان از قبل تاسیس شده ،به ظهور می رسند،که در واقع به نوآوری کالا و خدمات اشاره دارد و بر توسعه و نوآوری درفناوری تاکید می شود.نوآوری شامل توسعه کالای نو ، پیشرفت وبهبود در کالاها، شیوه ها روند های نو برای تولید می باشد نوسازی خویشتن به معنی تبدیل سازمان ها از طریق نوسازی ایده های کلیدی هستند.بر پایه آنها بنا شده اند . این مورد دارای اشارات ضمن سازمانی واستراژیک بوده وشامل تعریف مجدد مفهوم فعالیت اقتصادی، سازماندهی مجدد ومعرفی تغییرات در سطح سیستم به منظور افزایش نوآوری می باشد. این چنین سازمان هایی باقدرت پذیرش ریسک وجسارت وهمچنین با ابتکاری که دارند؛ بیشتر می گوشند پیشرو باشند(شاه حسینی،1383: 22-21).
فعالیتهای کارآفرینانه فعالیتهایی است که از منابع و حمایت سازمانی به منظور دستیابی به نتایج نوآورانه برخوردار می باشد (احمدپور داریانی،1379).
درابتدا اعتقاد بر این بود که کارآفرینها شخصا صاحب و مالک کار خود هستند، اما امروزه معتقدند کارآفرین ها می توانند در استخدام شرکتها در آیند، از همین جا واژه کارآفرینی سازمانی بوجود آمد. هنگامی که فرد کارآفرینی به استخدام سازمانی در می آید به تبع محدوده مسئولیتها و اختیارات سازمانی خود، نقش دیگری پیدا می کند که کمی بانقش آزاد و مستقل متفاوت است و همین نقش به مرور در او مهارتهایی بیشتر و متفاوت با کارآفرینان مستقل ایجاد می کند.
شومپیتر، عمده فعالیتهای کارآفرینان سازمان را شامل توسعه  کالا و خدمت جدید، معرفی روشهای جدید تولید، تشخیص بازارهای جدید، پیدا کردن منابع جدید ، خرید و توسعه و بهبود سازمان می داند(صمدآقایی،1378).
مکنزی و دیکامبو  (1986) معتقدند که فعالیت کارآفرینانه سازمانی می تواند شامل توسعه یک محصول جدید تا ایجاد یک فرآیند اثربخش باشد. جنیک و یانگ  (1990) کارآفرینی سازمانی را به عنوان فرآیند توسعه محصولات یا بازار های جدید تعریف می کنند.کوراتکو، منتاگنو و هورنسبای(1990) کارآفرینی سازمانی را به عنوان ایجاد کسب و کارهای جدید در درون چارچوب شرکت های مادر، توصیف می نمایند. مکگرات، بولیند و ونکاتارامن(1992) کارآفرینی سازمانی را به عنوان ابزار شرکت ها برای افزایش ثبات اقتصادی شرکت در بلند مدت تعریف می نمایند وآریلا(1996) معتقد است که کارآفرینی سازمانی دارای سه بعد است که عبارتند از نوآوری، توسعه محصولات، خدمات یا فرآیندهای جدید و ریسک پذیری. زاهرا با بررسی پیشینه کارافرینی سازمانی پی برد که بیشتر تعاریفی که در زمینه کارآفرینی سازمانی، مطرح شده آن را به عنوان یک فعالیت نوآورانه در درون یک سازمان معرفی می نمایند(پیرس،2003:  2).
'کارآفرینی سازمانی فرآیندی است که فعالیت های سازمانی را به سمت خلاقیت ،نوآوری، مخاطره پذیری و پیشتازی سوق می دهد'.
مفهوم نوآوری از اجزا لاینفک کارآفرینی سازمانی در این تعریف است و بسیاری از محققان خلاقیت و نوآوری را به عنوان کانون فعالیت های کارآفرینانه در نظر می گیرند و معتقدند که کارآفرینی سازمانی، نوآوران و مولدان ایده هستند. نتایج این نوآوری عبارت است از محصولات یا خدمات جدید، بازارها یا فرآیندهای جدید، دستیابی به یک سیستم توزیع جدید، پیاده کردن یک شیوه مدیریتی نوین و غیره (هادیزاده مقدم و رحیمی خیل آبادی،1384: 23-22).
در خصوص تفاوت کارآفرینان سازمانی با مبتکران و مدیران موفق، شومپیتر معتقد است که نوآوری کارآفرینان سازمانی عامل تفکیک آنها از مدیران است. عده ای دیگر فرق آنها را در ریسک پذیری کارآفرینان می دانند. از طرف دیگر کارآفرینان توجهشان به بخش تجاری ، بازار و مشتریهاست، مبتکران بیشتر توجهشان به مسائل تکنیکی است. جدول زیر بیانگر این اختلاف است: (صمدآقایی،1378: 20-19) .

اهمیت و ضرورت کارآفرینی سازمانی 
جهان امروز بی تردید از ویژگی های خاص برخوردار است که عمده ترین آنها عبارتند از: تغییرات و تحولات سریع، پیچیدگی فزاینده و رقابت روزافزون.
سازمان های امروزی در محیطی پویا ،پرابهام و متحول فعالیت می کنند، یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر تغییرات و تحولات مداومی است که در طرز تفکر، ایدئولوژی، ارزش های انجام کار و بسیاری از پدیده های دیگر زندگی به چشم می خورد. کثرت تغیییراتی که سازمان ها با آن مواجه اند از چنان فشار و نیرویی برخوردار است که در دنیای مشتری گرای و رقابت افزای کنونی هرنوع مقاومتی را در هم کوبیده و همه را با خود به جلو می برد. وسعت و تنوع تغییراتی که بر پیکر سازمانهای امروزی وارد می آید بهقدری زیاد است که برای آنها چاره ای جز انطباق و پاسخگویی به این تغییرات وجود ندارد. از سوی دیگر سرعت نوآوری و ارائه محصولات جدید به قدری افزایش یافته که تغییرات و ابتکارات به امری عادی در بازار تبدیل شده است و آنچه که شرکت ها به عنوان مزیت رقابتی در مقابل سایر رقبا برای خود در نظر می گیرد به سرعت توسط دیگران تقلید شده است و از اهمیت آن کاسته می شود.
این مواردباعث شده تا حیات شرکت ها هر چه بیشتر در معرض خطر قرار گیرد ویافتن راه چاره به عنوان دغدغه فکری همیشگی برای مدیران شرکت ها مطرح شود. خدمات آنان برای سازمان و مشتریان به طور پیوسته با ترکیب جدیدی از منابع موجود خود مزایای رقابتی جدیدی را فراهم آورد. از این رو است که اهمیت نیروی انسانی خلاق و نوآور و به عبارتی دیگر کارآفرینان سازمانی در شرکت ها برجسته تر می شود و دست یابی به نوآوری مستلزم وجود کارآفرینان سازمانی در شرکتها است(هادیزاده مقدم و رحیمی فیل آباد،1384: 14).

قسمتهایی از پیشینه پژوهش:
چریستل کسلر و میچل هوت(2010) پژوهشی با عنوان اینکه ،آیا کارآفرینی در میان هم نژادها بر دستمزد کارگران مهاجر تاثیر دارد و آن را بیشتر می کند یا نه؟ مطالعات ایشان در 490 جامعه نژادی مهاجر در ایالات متحده را بررسی کرده و مشاهده کردند که کارآفرینی نزد هم نژادها بر دستمزد کارگران مهاجر تاثیر دارد و به نسبت خصوصیات کارآفرینان و کارگران متغیر است. بطور کلی، کارگران مهاجر دستمزد ساعتی شان در بیشتر جوامع کارآفرین کمتر است ولی وقتی کارآفرینان هم نژاد از نظر اقتصادی موفق باشند، دستمزدشان بیشتر می شود(چریستل کسلر و میچل هوت ،2010).  

* اسکار کیاسان(2011) درپژوهشی معضل روابط حکومت ، کسب و کار که به فرم های جدیدی از مدل کارآفرینی تجلی می کند ،بررسی گردید. بخصوص این مسئله مورد توجه است که آیا فرم های گوناگون دولت می تواند شکل زمینه های کارآفرینی را عوض کند یا نه. مداخله دولت ها می تواند بر مشروعیت شرکت های کارآفرین یا سازمان های کارآفرین تاثیر بگذارد. (اسکار کیاسان ،2011).

فهرست مطالب مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
2-21- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی         
2-22- کارآفرین کیست      
2-23- ویژگی های کارآفرینان         
2-24- کارآفرینی سازمانی     
2-25- اهمیت و ضرورت کارآفرینی سازمانی   
2-26- عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی       
  2-26-1- توسعه فرهنگ کارآفرینانه سازمانی    
  2-26-2- قابلیت مدیران کارآفرین       
  2-26-3- فرهنگ سازمان کارآفرین         
  2-26-4- فضای خلاق     
  2-26-5- اختصاص فضای لازم برای ارائه افکار خلاق        
  2-26-6- برقراری یک سیستم پیشنهادی    
  2-26-7- ایجاد واحد مخصوص خلاقیت       
  2-26-8- آموزش خلاقیت         
2-27- تدوین برنامه های فعالیت کاری در کارآفرینی سازمانی      
2-28- تعهد سازمانی به مفهوم کارآفرینی سازمانی        
2-29- محیط مناسب برای کارآفرینی سازمانی  
2-30- مشخصات سازمان های کارآفرین       
2-31- مدیریت کارآفرینی سازمانی        
2-32- ویژگی های رهبری کارآفرین سازمانی    
2-33- کارآفرینی دانشگاه و آموزش عالی    
2-34- استراتژی های کارآفرینی در سازمان      
2-35- استراتژی های کارآفرینی سازمانی    
2-36- برنامه ریزی برای کارآفرینی سازمانی    
  2-36-1- تعیین الگوی کارآفرینی سازمانی    
2-37- فرآیندی برای کارآفرین سازمانی        
2-38- مراحل فرآیند کارآفرینی سازمانی      
2-39- برخی ازمهمترین اصول نوآوری      
2-40- عوامل موفقیت کارآفرینان سازمانی       
2-41- مشخصات کارآفرینان سازمانی      
2-42- تاثیر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و منافع حاصل از کارآفرینی       81
2-43- مشخصات محیط های جذاب برای کارآفرینی   
2-44- ارزیابی و اداره طرح های کارآفرینانه سازمان   
2-45- موانع رشد و توسعه کارآفرینی سازمانی    
2-46- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی   
  2-46-1- جبر و سکون در سازمان        
  2-46-2- دیوان سالاری      
  2-46-3- شیوه های نادرست پاداش       
  2-46-4- نیاز به سودهای کوتاه مدت     
2-47- سرمایه اجتماعی و کارآفرینی      
2-48- رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی  
2-49- چهارچوب مدل استون   
2-50- سرمایه اجتماعی مبتنی بر منطقه و کارآفرینی   
2-51- سرمایه اجتماعی تسهیل کننده و بازدارنده کارآفرینی      
2-52- پیشینه تحقیق     
2-53- دانشگاه کارآفرین به عنوان یک سازمان کارآفرین      
2-54- مدلهای کارآفرینی درون سازمانی        
2-55- مدلهای سازمان کارآفرینی       
  2-55-1- پژوهش های انجام شده مرتبط با کارآفرینی سازمانی داخل کشور       
  2-55-2- پژوهش های انجام شده مرتبط با سرمایه اجتماعی در داخل کشور    
منابع


توجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم) مباني نظري ابعاد کارآفرینی سازمانی مقاله کارآفرینی سازمانی پيشينه تحقيق کارآفرینی سازمانی doc پيشينه پژوهش کارآفرینی درون سازمانی چارچوب نظري کارآفرین سازمانی پيشينه نظري کارآفرینی سازمانی چ

مطالب مرتبط

مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم)


طرح توجیهی احداث كارگاه ساخت اسباب بازی

مبانی نظری پیشینه تحقیق افسردگی و اختلالات افسردگی و صرع (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه در گردش مدیریت و متغییرهای آن و هموارسازی سود (فصل دوم)

بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران

پاورپوینت نقد وبررسی کامل معماری بناهای اسلامی (معماری اسلامی)

تحقیق بررسی تجلّی حکمت و هنر اسلامی در معماری مساجد

طرح توجیهی و کارآفرینی معدن کائولن

پاورپوینت بررسی سند 2030 یونسکو

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بحران های مالی و اقتصادی (فصل دوم)

دانلود طرح توجیهی احداث كارخانه تولید لامپ کم مصرف