مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم نگرش شغلی,دانلود مبانی نظری نگرش شغلی چیست,پیشینه پژوهش نگرش شغلی کارکنان,پیشینه تحقیق نگرش شغلی pdf,ادبیات نظری نگرش شغلی در سازمان چیست,پرسشنامه نگرش شغلی,نگرش در رفتار سازمانی

بهترین فایل قابل دانلود در موردمبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم نگرش شغلی (فصل دوم پایان نامه) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم نگرش شغلی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی-نظری-و-سوابق-پژوهشی-تعاریف-و-مفاهیم-نگرش-شغلی-(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم نگرش شغلی (فصل دوم پایان نامه) در 62 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
بررسی نگرش های شغلی افراد به دلیل نتایج زیادی که ممکن است بر بهبود رفتار سازمانی داشته باشد، طی چند دهه گذشته مورد توجه پژوهشگران و صاحب نظران بوده است. پژوهش در مورد نگرش اعضای سازمان موجب می شود تا مدیران از نوع  نگرش کارکنان در مورد خود آگاه شوند و دریابند که آیا سیاست و رویه ای که به اجرا در می آورند منصفانه است یا خیر؟ مدیران باید به نگرش اعضا و کارکنان سازمان توجه زیادی داشته باشند. زیرا این نگرش ها موجب تاثیر بر افراد سازمان می شود (دمیچل ، 2011). همچنین نگرش کارمندان به شغل و سازمان خود از آن نظر که بر روی متغیرهای مهم سازمانی اثر می گذارد حائز اهمیت است. اهمیت نگرش های شغلی و ارتباط این نگرش ها با پیامدهای مثبت و منفی سازمانی لزوم توجه محققان، مدیران و متولیان امور را مشخص می سازد. در سازمان ها و حوزه رفتار سازمانی از میان نگرش های متعدد موجود، نگرش های مرتبط با فعالیت های شغلی به ویژه رضایت شغلی، تمایل به ترک شغل و تعهد سازمانی بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است (طالب پور و غلامیان، 1389). بنابراین نگرش های شغلی جنبه مهمی از زندگی عاطفی و احساسی مدیر را تشکیل می دهند، زیرا او نسبت به اندیشه ها و اشیا، نظرات خاصی دارد که ناشی از اطلاع از آنها و تمایل به انجام عمل در مورد آن ها است. اینگونه نظرها غالباً تعیین کننده شیوه برخورد با پدیده ها است (کریمی، 272:1382).
بنابراین ما در این بخش با توجه به ادبیات نظری مربوطه به بررسی اجمالی نگرش های شغلی (با تاکید بر تمایل به ترک شغل و رضایت شغلی) می پردازیم.

تعاریف و مفاهیم نگرش شغلی
«نگرش» یکی از مهم ترین مفاهیم روان شناسی اجتماعی نوین است (آفاق ویسی و آگهی،1389). احتمالاً در روان شناسی اجتماعی معاصر ایالات متحده، مفهوم نگرش متمایزترین و ضروری ترین مفهوم است. نگرش نیز همانند بسیاری از متغیرهای روان شناختی، نه یک ذات قابل مشاهده ی بلاواسطه، بلکه ساخته ای فرضی درباره طبیعت رفتار آدمی است. مفهوم نگرش به هیچ عمل خاصی اشاره ندارد، بلکه انتزاعی از تعداد زیادی واکنش یا عمل مرتبط است (قراباغی،1390).
همچنین نگرش حالت آمادگی ذهنی و روانی است که بر اساس تجربه، سازماندهی شده و تأثیری پویا و جهت دار بر واکنش فرد در مقابل تمام اشیا و موقعیت هایی که با آن روبرو می شود بر جای می گذارد. بنابراین نگرش به عنوان تمایل به پاسخگویی به یک فرد، یک ایده یا یک موقعیت به طریقی خاص، در نظر گرفته می شود (فلینت و همکاران،2013). و در واقع نشان دهنده میل و انگیزه درونی برای انجام دادن و یا انجام ندادن رفتار خاص است. ترکیبی از باورها، گرایش ها یا احساسات مساعد و نامساعدی است که به آمادگی و تمایل فرد برای نشان دادن واکنش به شیوه ای نسبتاً ثابت به اشیا، اشخاص و رویدادهای خاص اطلاق می شود (کرامتی،1391).
نگرش ها، خصوصیات ثابت فردی هستند که به انسان ها در مورد شرایط کار، دید مثبت یا منفی می دهد. نگرش قابل دیدن یا لمس کردن نیست بلکه از روی سخنان شخص یا کارهایی که او انجام می دهد استنباط می شود (چنگ و والدنبرگر ، 2013).
بنابراین بررسي نگرش هاي كاركنان در سازمان هاي مختلف به دليل نتايج قابل ملاحظه اي كه مي تواند بر بهبود رفتارهاي سازماني داشته باشد، طي چند دهه گذشته مورد توجه محققان و صاحبنظران مديريت رفتار سازماني و مديريت منابع انساني بوده است (سروش،1391). نيروي انساني بخش عمده اي از زندگي خود را در محيط سازماني مي گذراند، طبيعي است كه توجه و آگاهي به ابعاد سلامت جسماني، رواني و اجتماعي كاركنان از اهميت فراواني برخوردار است (مشبكي،1389: 5).
نگرش شغلی به معنای طرز تفکر فرد نسبت به جنبه های مختلف شغلش است و نوعی سنجش روحیه در انجام وظیفه محسوب می شود؛ بدین معنی که نشان میدهد فرد نسبت به شغل خود دارای رضایت شغلی یا عدم رضایت شغلی است (حجازی و همکاران، 1391).
نگرش شغلی نظری است که افراد، درباره چیزها یا رویدادهای مختلف شغلش ابراز می کند و منعکس کننده نوع احساس فرد درباره آن است (سارمیناه ، 2011).
بنابراین اصولا هر سازماني همواره درصدد آگاهي از نگرش هاي شغلي كاركنان است و اگر اين نگرش ها به صورتي مشخص بيان شوند سازمان ها مي توانند جهت مديريت نيروي انساني اطلاعات مفيدي بدست آورند (بحرینی زاده و همکاران،1391). به طور کلی مفهوم نگرش شغلی به تمایل به ارزیابی و پاسخگویی به موضوعات اجتماعی به صورت همواره مساعد یا نامساعد اشاره دارد (قراباغی،1390).

جایگاه نگرش شغلی در مباحث رفتار سازمانی
کاربرد نگرش در مباحث رفتار سازمانی ایجاد نگرش های مثبت بین کارکنان در مورد شغل و سازمان و در نتیجه بالا بردن میزان رضایت شغلی در کارکنان، بالا بردن میزان تعهد سازمانی، تمایل کمتر به ترک شغل (افزایش وابستگی شغلی) و ایجاد رفتار شهروندی سازمانی است. و همچنین نگرش در عملکرد گروهی، در سازگاری با محیط کار، دفاع از ایده های خود و در بیان ارزش ها نقش مهمی را ایفا می کند (اِلانیان ،2014). در فعالیت های گروهی نقش نگرش بد بارزتر از نقش نگرش خوب است. بدین صورت که داشتن نگرش بد احتمال شکست گروه را افزایش می دهد حال آنکه صرف داشتن نگرش خوب بقا و کامیابی گروه را تضمین نمی کند. سرعت انتقال نگرش در فعالیت های گروهی بیش از تجربه و استعداد است و سرعت انتقال نگرش بد بیش از نگرش خوب. آدمی برای سازگاری با محیط کار نیازمند ابزار، اسباب و فعالیت ها است و نگرش یکی از این ابزار است. همچنین نگرش ها موجباتی را فراهم می کنند تا شخص از تخیلات و ایده های خود در مقابل تهدیدات دیگران دفاع کند. و نهایتاً نگرش ها برای افراد امکانی را فراهم می سازند تا بوسیله ی آن ارزش های خود را بیان کنند (فلینت و همکاران،2013).

قسمتهایی از پیشینه پژوهش:
•    بحرینی زاده و همکاران (1391) تحقیقی با عنوان بررسي تاثير بازار محوري بر نگرش هاي شغلي را انجام دادند. اين تحقيق از نوع توصيفي- پيمايشي است. براي بررسي فرضيه هاي تحقيق و سنجش بازارمحوري از مقياس نارور و اسلیتر و براي سنجش نگرشهاي شغلي از مقياسهاي استاندارد شده استفاده شده است. جامعه آماري تحقيق كليه بانكهاي تجاري در شهر بوشهر است كه بر اساس فرمول تعيين اندازه نمونه تصادفي، نمونه اي 234 تايي انتخاب شده است. پايايي پرسشنامه بر اساس روش سازگاري داخلي با ضرايب اطمينان نسبتا بالا مورد تاييد قرارگرفته است. اگرچه مقياسهاي استفاده شده استاندارد بوده اما براي بررسي بيشتر اعتبار پرسشنامه از نظر متخصصان استفاده شده است. آزمون فرضيه هاي تحقيق بر اساس آمار استنباطي و آماره هاي ضرايب همبستگي پيرسون و همچنين ضرايب رگرسيوني مورد سنجش قرار گرفته است. نتايج حاصل از تحليل داده ها حاكي از تاييد فرضيه اصلي تحقيق يعني رابطه بين بازارمحوري و نگرش هاي شغلي است. همچنين فرضيه هاي فرعي يعني رابطه مولفه هاي بازارمحوري بر تعهد سازماني و رضايت شغلي و همچنين رابطه مشتري محوري و هماهنگي بين بخشي با تمايل به ترك خدمت مورد تاييد قرار گرفت و هيج يك از اجزا بازارمحوري تاثيري روي تضاد نقش نداشته و ميان رقيب محوري با تمايل به ترك خدمت رابطه معنادار نيست.


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم نگرش شغلی دانلود مبانی نظری نگرش شغلی چیست پیشینه پژوهش نگرش شغلی کارکنان پیشینه تحقیق نگرش شغلی pdf ادبیات نظری نگرش شغلی در سازمان چیست پرسشنامه نگرش شغلی نگرش در رفتار سازمانی

مطالب مرتبط

مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم نگرش شغلی (فصل دوم پایان نامه)


بررسی تأثیر مهارت های زندگی در امنیت اجتماعی و روانی

پاورپوینت شناخت و آسیب شناسی مسجد رنگینه بروجرد

دانلود ضوابط و استانداردهاي ساختمان هاي مسكوني

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی(فصل دوم پایان نامه)

چارچوب نظری و سوابق تحقیق تصمیم گیری خرید آنلاین (دیجیتال) (فصل دوم)

دانلود مقاله ارزیابی روش های جستجو و انتخاب وب سرویس

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی کارخانه تولید تیوپ آلومینیومی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه گذاری و بازارهای مالی (فصل2)

جزوه نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی ریاضی سوم انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی، حقوق کودک و مفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم)