دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم سرمایه فکری(فصل دوم),تاثير سرمايه فکري بر عملکرد مالي شرکت,تعریف سرمایه فکری چیست؟,تأثیر سرمایه فکری بر ارزش بازار,اهمیت اندازه گیری سرمایه فکری,سرمایه فکری doc,سرمایه فکری در حسابداری,انواع سرمایه فکری ,,,

بهترین فایل قابل دانلود در موردچارچوب نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف، مفاهیم سرمایه فکری(فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
چارچوب نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف، مفاهیم سرمایه فکری(فصل دوم)

چارچوب-نظری-تحقیق-و-پیشینه-پژوهشی-تعاریف-مفاهیم-سرمایه-فکری(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد تعاریف و مفاهیم سرمایه فکری(فصل دوم) در 49 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:


سير تاريخي توسعه مفهوم و كاربرد سرمايه فكري
در سال 1969 آقاي جان گالبريت اولين كسي بود كه از اصطلاح سرمايه فكري استفاده كرد. اما در اواسط دهه 1980 حركت از عصر صنعت به سمت عصر اطلاعات آغاز شد و شكاف عميق بين ارزش دفتري و ارزش بازار شركت ها بوجود آمد و در اواخر دهه 1980 اولين تلاشها براي تدوين صورتهاي مالي حسابهايي كه سرمايه فكري را اندازه گيري كنند صورت گرفت و كتابهايي در اين موضوع از قبيل مديريت داراييهاي دانش توسط آميدن تاليف شد. در اوايل 1990، اولين بار نقش مديريت سرمايه هاي فكري با تخصيص يك پست رسمي، در سازمان مشروعيت يافت و آقاي ادوينسون  بعنوان مدير سرمايه هاي فكري شركت اسكانديا معرفي شد همچنين در اين دوره مفهوم رويكرد ارزيابي متوازن توسط كاپلان و نورتن مطرح گرديد و در مجله فورچون مقالاتي در اين زمينه منتشر گرديد. اما در اواسط دهه 1990، شركت اسكانديا اولين گزارش سرمايه هاي فكري را منتشر كرد و همايشي در سال 1996 با موضوع سرمايه فكري ترتيب داده شد. در اوايل دهه 2000، اولين مجله معتبر با محوريت سرمايه هاي فكري و اولين استانداردهاي حسابداري سرمايه فكري توسط دولت دانمارك منتشر گرديد. امروزه پروژه هاي مختلفي از قبيل انتشار كتب و برگزاري سمينارها و تهيه و تدوين مقالات متعددي در اين زمينه در حال انجام است(مجتهد زاده، 1382).

 مفهوم و تعاريف سرمايه فكري
قبل از اینکه بخواهیم سرمایه فکری را شناسایی، مدیریت و اندازه‌گیری کنیم، نیاز است که مفهوم آن را درک کنیم. مفهوم سرمایه فکری همیشه مبهم بوده است و تعاریف مختلفی برای تفسیر این مفهوم مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری تمایل دارند از اصطلاحاتی مانند داراییها، منابع یا محرکهای عملکرد به جای کلمه سرمایه استفاده کنند و آنها واژه فکری را با کلماتی مانند نامشهود، بر مبنای دانش یا غیر مالی جایگزین می‌کنند. بعضی از حرفه‌ها (حسابداری مالی و حرفه‌های قانونی) نیز تعاریف کاملاً متفاوتی مانند داراییهای ثابت غیرمالی  که موجودیت عینی و فیزیکی ندارند، ارائه کرده‌اند.
نویسندگان مختلف این واژه را به اشکال گوناگون تفسیر کرده اند، اما معنی پر کاربرد تر این واژه دانش مفید بسته بندی شده است. دانش در اینجا باید مفهومی کاملا وسیع تعبیر شود. فرایند ها، سیستم های اطلاعاتی، محصولات جدید ارائه نشده، نام های تجاری، مهارت های کارکنان و فهرست مشتریان همگی می توانند بخشی از سرمایه فکری باشند (سلیمانی، 1384). به عبارت دیگر سرمایه فکری عبارت است از: داشتن دانش، به کار بردن تجربه، تکنولوژی سازمانی، ارتباط با مشتری و عرضه کننده و نیز توانایی های حرفه ای که یک مزیت رقابتی در بازار را از آن شرکت می کند (ادوینسون و مالونه، 1997). در تعریفی دیگر به نظر ادوینسون و سالیوان سرمایه فکری دانشی است که می تواند با ارزش تبدیل شود. از طرفی سرمایه فکری را مبنایی برای درک دارایی های نا مشهود سازمان معرفی کرده اند که شامل دانش، اطلاعات، دارایی های فکری و تجربه است. سرمایه فکری عبارتست از کارکنان، مدیران، رهبران، پرستاران، کارکنان اجرائی، و بطور کلی، نیروی انسانی شرکت و غیره. این سرمایه یک شاخص کلیدی عملکرد است که باید شناخته شود، حفاظت شود و توسط کارکنان پرورش یابد، تا شرکت بتواند در بازار پر تحول اطلاعات، عملکردش را حفظ کرده و بهبود بخشد(یونی، 2000).
با بررسي هاي انجام شده بر روي تعاريف مختلف سرمايه فكري از سال 1987 م . تاكنون، برخي از آن ها به صورت منتخب در جدول (2-1) ذكر شده است. اين تعاريف تجزيه و تحليل شده و اجزاي آن شناسايي شده است(علوی، 1386، ص129).


قسمتی از پیشینه پژوهش:
بونتیس(1998) پژوهشی را با عنوان 'سرمایه های فکری: مطالعه اکتشافی و بررسی مدل ها و سنجه های سرمایه فکری' در کشور کانادا انجام داده است. یافته های این پژوهش نشان داد که بین اجزای سرمایه فکری، روابط متقابلی وجود دارد و هر سه سرمایه انسانی، ساختاری و مشتری، بر عملکرد تجاری اثر مطلوبی دارند(بونتیس،1988، ص 75).
در پژوهش دیگری که بوزبورا  در بخش صنعت ترکیه انجام داده است، مشخص شد هر دو سرمایه انسانی و مشتری، بر ارزش دفتری و بازاری شرکت ها اثر مثبت داشته اند. علاوه بر این، بین سرمایه مشتری و انسانی رابطه قوی وجود داشته است.



فهرست مطالب به صورت زیر میباشد:
سرمایه فکری
سير تاريخي توسعه مفهوم و كاربرد سرمايه فكري
2-2-2- مفهوم و تعاريف سرمايه فكري
جدول(2-1): تعاريف منتخب سرمايه فكري (مار و مستغفر، 2005، ص 1119)
2-2-3- مقايسه تعاريف سرمايه فكري
2-2-4- اجزاء سرمايه فكري
 2-2-4-1- سرمايه انساني
2-2-4-2- سرمايه ساختاري
2-2-4-3- سرمايه رابطه اي(مشتری)
2-2-5- ويژگيهاي سرمايه فكري
2-2-6- اهميت سرمايه فكري
2-2-7- مديريت سرمايه فكري
2-2-8 - اصول  مديريت سرمايه فكري
2-2-9- دلایل اندازه گيري سرمايه فكري
2-2-10- روشهاي اندازه گيري سرمايه فكري
1. روشهای مستقیم سرمایه فکری :
2. روشهای بازار سرمایه‌گذاری
3. روشهای بازده داراییها:
4. روشهای کارتهای امتیازی:
2-2-11- الگوهاي اندازه گيري سرمايه فكري
2-2-11-1- الگوي رهياب اسكانديا
 2-2-11-2- الگوي كارت امتيازي متوازن
2-2-11-3- الگوي شاخص سرمايه فكري
2-2-11-4- الگوي حسابرسی سرمایه فکری
2-2-11-5- الگوي ترازنامه نامرئي
2-2-11-6- الگوي كنترل دارايي نامحسوس
2-2-11-7- الگوی ارزش افزوده اقتصادي
2-2-11-8- الگوی كيوي توبين
2-2-12- چرا یک چنین تغییر و گذار به سمت و سوی داراییهای نامشهود وجود داردˁ
2-2-13- سرمایه فکری و چالش های حسابداری مالی
2-2-14- گزارشگری سرمایه فکری
2-2-15- استانداردهای حسابداری و گزارشگری سرمایه فکری
2-2-16- گزارشگری خارجی سرمایه فکری
2-2-17- بررسي شاخص هاي سرمايه فكري در كشورهاي ديگر
2-2-18- بررسي شاخص هاي سرمايه فكري در ايران
2-2-19- فرق بین سرمایه فکری، مدیریت دانش و مدیریت نامشهودها
تمایز مدیریت دانش و و مدیریت سرمایه فکری
پیشینه تحقیق
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم سرمایه فکری(فصل دوم) تاثير سرمايه فکري بر عملکرد مالي شرکت تعریف سرمایه فکری چیست؟ تأثیر سرمایه فکری بر ارزش بازار اهمیت اندازه گیری سرمایه فکری سرمایه فکری doc سرمایه فکری در حسابداری انواع سرمایه فکری

مطالب مرتبط

چارچوب نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف، مفاهیم سرمایه فکری(فصل دوم)


مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم اجراي سياست تغيير واحد پول (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی و خودپنداره

بررسی نقش دوستی های قبل از ازدواج در رضایت مندی زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دیدگاه ها و نظریه های سلامت روان (فصل 2)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم تقسیم سود سهام در بازارهای رو به رکود(فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت و توسعه صنعتی(فصل دوم پایان نامه)

دانلود طرح توجیهی تولید گیره و رخت آویز پلاستیکی

مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق حسابرسی و حق‌الزحمه حسابرسی (فصل دوم)

مبانی نظری راهبردهای افزایش اثربخشی نیروی کار

پروژه بررسی برآورد اختلالات خلقی در مردان بازنشسته و شاغل