دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق قصه گویی (فصل دوم) ,مباني نظري تعریف قصه گویی,پيشينه تحقيق روش های قصه گویی برای کودکان,پيشينه پژوهش قصه گویی برای کودکان,فصل دوم پايان نامه قصه گویی چیست,چارچوب نظري تاریخچه تعریف قصه گویی,قصه گویی و انواع آن ,,,

بهترین فایل قابل دانلود در موردمبانی نظری و پیشینه تحقیق قصه گویی (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق قصه گویی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-قصه-گویی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق قصه گویی  (فصل دوم) در 26 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

قصه گویی چیست
اگر قصه رویدادی روایت واقعی یا تخیلی است، قصه گویی بیان شفاهی رو در رو و زنده و ارائه جسمانی قصه به مخاطب است. قصه گو با هنر استفاده از زبان وبا حالت صورت و بدن عناصر و تصویرهای قصه را به طور زنده به مخاطب نشان می دهد زنده بودن قصه گویی نشان از آیینی دارد که در آن مخاطب در ارتباط دو سویه جزییات قصه را در ذهن تکمیل می کند. نقش شنونده شرکت فعال در آفرینش تصویرهای زنده،احساسهای چندگانه اعمال شخصیت ها و رویدادهای داستان در ذهن بر اساس اجرا قصه گو است. قصه گویی شکلی از هنر نمایش تعاملی است. تعامل مستقیم بین قصه گو وشنوندگانش عنصر اساسی تجربۀ قصه گویی است. شنونده به گفتارها و کردارهای قصه گو واکنش نشان می دهد. قصه گویی از نظر طرح قصه فرایندی مشارکتی است. شنوندگان قصه آن را به طور منفعل از قصه گو نمی شنوند، آن طور که تماشا گر فیلم و تلویزیون هستند. قصه گواز قبل هیچ تصویر،صحنه آرایی یا لباسی را که مربوط به شخصیت یا دورۀ تاریخی باشد، فراهم نمی کند. این چیزها راشنوندگان براساس گفتار او وتجربه ها و عقاید خودشان در ذهن می آفرینیند(آقا عباسی،1384،ص175).                                                                 

تعاریف قصه گویی:
قصه در لغت به معنای حکایت و سرگذشت است و در اصطلاح به آثاری اطلاق می شود که در آنها تاکید بر حوادث خارق العاده بیشتر از تحول و تکوین آدمها و شخصیت ها است در قصه یا حکایت محور ماجرا بر حوادث خلق الساعه قرار دارد حوادث قصه را به وجود می آورند در واقع رکن اساسی و بنیادی آن را تشکیل می دهند بی آنکه در گسترش و بازسازی قهرمانان و آدمهای قصه نقش داشته باشند(داد،1381). قصه گویی، عبارت است از هنر یا حرفه نقل داستان به صورت شعر یا نثر که شخص قصه گو آن را در برابر شنونده ی زنده اجرا می کند. داستان های که نقل می شود، می تواند به صورت گفتگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدونه آن با تصویر و سایر ابزارهای همراهی باشد. ممکن است از منابع شفاهی، چاپی یا ضبط مکانیکی استفاده شود و یکی از اهداف آن بایستی سرگرمی باشد. در روزگاران کهن، تاریخ سنت ها، مذهب، آداب قهرمانی ها و غرور قومی به وسیله قصه گوها از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود( حجازی،1384،ص200).

  فرایند  قصه گویی  
 سه عامل عمده در فرایند قصه‌گویی عبارتند از:
 -   قصه
 -   قصه‌گو
 -  مخاطب
هر یک از این عوامل به نوبه خود وبا ویژگی های خص خود نقش اساسی در فرایند قصه گویی ایفا می کنند و نبود هر کدام به معنای عدم قصه‌گویی است. البته نباید از نظر دور داشت که علاوه بر این عوامل، زمان و مکان نیز مؤثرند(ناظمی ،1385،ص61-62). داستان، محور یک تجربه اصیل قصه‌گویی است، چرا که بدونه داستان قصه گویی وجود ندارد. همچنین، آماده کردن داستان نیز مقوله دیگری است که قصه‌گو باید به آن توجه خاصی داشته باشد. منبعی که قصه‌گو برای انتخاب کردن داستان در اختیار دارد، پهنۀ ادبیات شفاهی و مکتوب جهان است(حجازی، 1384).

  فواید قصه گویی:
یکی از مفیدترین راه ارائه قصه به کودکان و نوجوانان، و انتقال پیام قصه، قصه گویی است. باتشکیل و اجرای برنامه قصه گویی می توان تعداد مخاطب های قصه را افزایش داد. با قصه گویی می توان به قصه های عمومی، رنگ و بویی محلی داد و با بیانی دلپذیرتر چنین قصه هایی را برای بچه هایی که با فرهنگ ها و ملیت های متفاوتی هستند بازگو کرد. به علاوه می توان به بعضی دیگر از فواید قصه اشاره کرد از جمله: قصه گویی می تواند به عنوان محرکی قوی مورد استفاده قرار گیرد و سطح کتاب خوانی کودکان و نوجوانان را بالا ببرد و حوزۀ مطالعه آنان را گسترش دهد و ذوق علاقه به کتاب خواندن را در آنها بر انگیزند. قصه گویی می تواند فاصله میان، 'قدرت خواندن کودک' و 'قدرت درک' او را از بین ببرد این فاصله در غالب کودکان وجود دارد. فاصله قدرت خواندن و قدرت درک مسایل در بسیاری از کودکان از یک تا سه سال به طول می انجامد. یک کودک هشت ساله ممکن است از شنیدن داستانی که تا دو سال بعد قادر به خواندنش نیست، لذت ببرد. برای از بین بردن این اختلاف و به این منظور که کند خوانی، کودک را نسبت به کتاب بی علاقه نکند، باید داستان ها و اشعاری را که برایش قابل و لذت بخش هستند، خواند. یکی دیگر از محاسن داستان خوانی و داستان گویی این است که کودکان یاد می گیرند چگونه مطالب را از راه گوش دادن بیاموزند در شنیدن، فهمیدن و هوشمندانه با کلمات روبرو شدن بسیار حائز اهمیت است. کلمه که از راه گوش شنیده و درک شده است، به مراتب آسانتر خوانده می شود و در حقیقت می توان گفت که داستان خوانی و داستان گویی شیوهایی هستند برای بالا بردن سطح کتاب خوانی کودکان و شاید
موثرترین روش ها برای آشنا کردن کودکان با کلمات جدید باشند. و گنجینه لغات پایه کودکان را به نحو موثری بالا می برد. در برنامه قصه گویی، مخاطبان امکان دخالت و اعتراض دارند. قصه گو را به خویش نزدیک می بینند و به خود اجازه می دهند که وسط کلام او بدوند و با طرح خاطره یا پرسشی، خود را مطرح کنند و یا اطلاعات خویش را تکمیل نمایند، از سر مجهولات نگذرند و ناپیدایی قصه را بفهمند. و در نتیجه وجود خویش را بهتر حس کنند(رحمان دوست،1381،ص12-13).

قسمتی از پیشینه تحقیق:
-    سالاری (1382) در پژوهشی تحت عنوان  تاثیر قصه‌گویی بر خزانه لغات کودکان 3 تا 6 سال با هدف بررسی تاثیر قصه‌گویی بر دایره واژگانی کودکان انجام گرفته است. این تحقیق که به صورت میدانی انجام گرفته نشان می‌دهد قصه‌گویی بر خزانه لغات کودکان تاثیر دارد و در عین حال متغیر سن را نیز در این تاثیر دخیل دانسته‌است. ولی جنسیت را عامل تاثیرگذاری نمی‌داند. در این پژوهش ذخیره واژگانی مهم بوده و ارزیابی شده است و نه تنها واژه‌های به‌کارگرفته شده توسط آزمون شونده‌ها مهم بوده است بلکه واژه‌های قابل فهم نیز ملاک قرار گرفته است.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
قصه گویی
قصه گویی چیست:
2-2-2- تعاریف قصه گویی:
 3-2- فرایند  قصه گویی
 4-2-2- فواید قصه گویی:
5-2-2- ابزارهای قصه گویی:
6-2-2- شيوه‌ي قصه‌گویی
7-2-2- انواع قصه گویی:
قصه‌گویی نقالانه:
قصه‌گویی قومی:
قصه‌گویی مذهبی:
قصه‌گویی تماشاخانه‌ای:
8-2-2- اقدامات قبل از تعریف کردن یا خواندن قصه:
9-2-2- زمان، مکان و فضای قصه گویی:
10-2-2- روشهای مختلف برای شروع داستان:
11-2-2- چهره و حركات قصه گو
12-2-2- قصه و فعالیت ادبی  
13-2-2- چگونه قصه بگوییم :
14-2-2- مهمترین وظایف گفتار در قصه:
15-2-2- راههای کسب مهارت بیشتر در قصه گویی:
16-2-2- تفاوت قصه امروز بادیروز:
18-2-2- علل پیدایش و دلایل نیاز به قصه گویی:
119-2-2- چند کارکرد قصه گویی:
مخاطبان برنامه قصه گویی:
21-2-2- قصه گویی در کلاس درس:
22-2-2- نکته هایی برای قصه گویی در کلاس درس:   
23-2-2- قصه گویی همراه با بازیگران:
24-2-2 قصه گویی و برنامۀ آموزشی:
25-2-2- زمینه های دیگر برنامۀ آموزشی:
پیشینه پژوهش:
1-4-2- پژوهش داخلی:
2-4-2- پژوهش خارجی:
منابع:


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق قصه گویی (فصل دوم) مباني نظري تعریف قصه گویی پيشينه تحقيق روش های قصه گویی برای کودکان پيشينه پژوهش قصه گویی برای کودکان فصل دوم پايان نامه قصه گویی چیست چارچوب نظري تاریخچه تعریف قصه گویی قصه گویی و انواع آن

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق قصه گویی (فصل دوم)


آموزش توابع مالی در Excel 2007

دانلود مقاله بهینه سازی شرایط جذب سطحی سرب از محلول های آبی بر روی نانو ذرات کیتوزان

رساله معماری طراحی سالن اجلاس سران

بررسی مقایسه ای خودپنداره افراد بینا و نابینا

مبانی نظری و پیشینه پژوهشی سرمایه سازمانی و حسابداری منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی مفاهیم سلامت روانی و شناختی (فصل2)

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی پاساژ (مجتمع تجاري)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم تقسیم سود سهام در بازارهای رو به رکود(فصل دوم)

پروژه گاز طبیعی متراکم (CNG)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و ابعاد صندوق های سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در بورس (فصل دوم)