دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف خلاقیت سازمانی (فصل 2),مباني نظري خلاقیت سازمانی,بررسی عوامل محرک خلاقیت سازمانی,ارائه مدلی جهت ارتقای خلاقیت,پيشينه تحقيق خلاقیت در سازمانها,پيشينه پژوهش پرورش خلاقیت سازمانی,طراحی ساختار ,,,

بهترین فایل قابل دانلود در موردمبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف خلاقیت سازمانی (فصل 2) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف خلاقیت سازمانی (فصل 2)

مبانی-نظری-تحقیق-و-پیشینه-پژوهش-مفاهیم-و-تعاریف-خلاقیت-سازمانی-(فصل-2)

دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف خلاقیت سازمانی (فصل 2) در 21 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.


مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

خلاقیت سازمانی

خلاقیت همواره مفهومی اسرار آمیز وسیع و بسیار پیچیده بوده است. خلاقیت را شاید بتوان برترین سطح یادگیری بشر ، بالاترین توانمندی تفکر و محصول نهایی ذهن و اندیشه انسان دانست.
خلاقیت از دیدگاه روان شناسی: خلاقیت یکی از جنبه های اصلی تفکر یا اندیشیدن است.
خلاقیت از دیدگاه سازمانی: خلاقیت یعنی ارائه فکر و طرح نوین برای بهبود ارتقای کمیت یا کیفیت فعالیتهای سازمان ( بهبود عملکرد ) مثلا افزایش بهره وری یعنی افزایش تولیدات یا خدمات کاهش هزینه ها - روشهای بهتر و خدمات جدید چنانچه ملاحظه میشود خلاقیت با بهره وری رابطه مستقیم داشته و موجب بالا رفتن سطح عملکرد در یک سازمان خواهد شد (آقايي فيشاني، 1386).
واین موریس به عنوان بخشی از پروژه‌ تحقیقاتی خود و با هدف شناسایی عواملی که خلاقیت سازمانی را موجب می‌شوند، اقدام به بررسی طیفی از سازمان های کشور نیوزلند کرد. او در این زمینه ده عامل را که باعث افزایش خلاقیت سازمانی می شوند به این شرح معرفی می کند:
1.    حقوق منا سب
این پول است که مشوق فرد برای سر کار آمدن است اما این پول نیست که بهترین کار وی را باعث می‌شود. حقوق مهم است و باید در حدی مناسب باشد، اما تنها عامل تأثیرگذار در خلاقیت فرد نیست.خلاقیت نیازمند درک مسائلی است که باعث تحرک کارکنان می‌شود (آقايي فيشاني، 1386).
2.    اهداف روشن سازمانی
اکثر افراد با این موضوع موافقند اما استثناهایی نیز وجود دارند که در پاسخ ها مشهود است. اگر واحدی که فرد در آن کار می کند، برای هر موضوعی اهدافی را تعیین نماید فرد به کاری که انجام -می دهد علاقه‌مند شده و سعی می‌کند تمام تلاش خود را برای عملی ساختن آن انجام دهد.
3.    انگیزه‌ مثبت کارکنان
وجود کارکنان با انگیزه برای داشتن یک سازمان خلاق، الزامی است. بسیاری معتقدند که اگر انگیزه نباشد، خلاقیت هم نخواهد بود. اما آنچه مسلم است این است که انگیزه‌ مثبت کارکنان، خلاقیت سازمان را افزایش می‌دهد.
4.    رهبری متعهدانه
در حالی که خلاقیت می‌تواند با عبور از موانع به موفقیت برسد، محیطی که خلاقیت سازمانی را ترغیب می‌کند، می‌تواند از مزایای منابع گوناگونی بهره‌مند شود. در چنین سازمان هایی نقش رهبران حذف موانع است. رهبری که موانع را از سر راه برمی‌دارد، خلاقیت سازمانی را تقویت می‌نماید.
5.    اختیارات فردی برای ایجاد تحول و اعطای قدرت به افراد
اعطای مناسب اختیارات به افراد باعث افزایش ابتکار، حضور در کار، اشتیاق، نوآوری و سرعت در کار می‌شود و البته افزایش سطح نگرانی و اضطراب را نیز در پی خواهد داشت (آقايي فيشاني، 1386).
6.    ساختار مناسب سازمانی
محیط سازمان باید به گونه‌ای باشد که در آن مشکلات بدون سرزنش و توبیخ دیگران مورد بررسی قرار بگیرد. این یک ساختار مناسب سازمانی است که می‌تواند باعث انعطاف‌پذیری، سازگاری و تمرکززدایی در قبال اختیارات شود.
7.    ارتباطات آزاد و تبادل اطلاعات
یکی از موانع مهم، وجود محیطی است که در آن افراد یکدیگر را نادیده می‌گیرند، اطلاعات مبادله نمی‌شوند و هیچ اعتباری برای خلاقیت وجود ندارد. دستیابی به اطلاعات الزامی است و خلاقیت از طریق بیان ایده‌های جدید که ناشی از تجارب گذشته هستند، پرورش می‌یابد، تا بتوان از این اطلاعات در موقعیت‌های جدیدی استفاده کرد.
 ارتباطات آزاد در قبال تحولات سازمانی، تصمیم‌گیری ها و سیاست ها؛ فرصت های ابراز نگرانی، ادراک ها و عقاید و احساس این که به افراد توجه می‌شود و حرف آن ها شنیده می‌شود، همگی باعث تقویت خلاقیت سازمانی می‌شوند.

قسمتی از پیشینه پژوهش:
در همین سال و در پژوهشی دیگر که توسط رحمتی اندامی و اسفندیاری (1388)، صورت گرفت؛ نتایج حاصل از انجام این پژوهش نشان داد که خلاقیت یکی از عوامل مؤثر بر بهره وری وظایف سازمانی کارکنان بوده و از جمله عوامل مهم جهت ارتقاء کمی و کیفی سطح تولیدات سازمان می باشد.
حقیقت جو و ناظم (1387) در تحقیقی با عنوان خلاقیت مدیران، سلامت سازمانی  و بهره وری کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به این نتیجه رسیدند که بین خلاقیت مدیران و بهره وری کارکنان رابطه مستقیمی وجود دارد و به عبارت دیگر با افزایش خلاقیت، بهره وری کارکنان نیز افزایش خواهد یافت.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
خلاقیت سازمانی
تعاریف
خلاقیت از دیدگاه روان شناسی:
خلاقیت از دیدگاه سازمانی:
1.    حقوق منا سب
1.    اهداف روشن سازمانی
2.    انگیزه‌ مثبت کارکنان
3.    رهبری متعهدانه
1.    اختیارات فردی برای ایجاد تحول و اعطای قدرت به افراد
2.    ساختار مناسب سازمانی
3.    ارتباطات آزاد و تبادل اطلاعات
1.    محیط و منابع لازم برای پیگیری عقاید و ایده‌ها
2.    صلاحیت کارکنان
3.    زمان
2-2-1-2- ویژگی های خلاقیت
3-2-1-2- تفاوت خلاقیت و نوآوری تغییر
4-2-1-2- ویژگی های شخصیت خلاق
استقلال:
ریسک پذیری:
کنجکاوی و علاقه به کارهای پیچیده:
تحمل ابهام:
انعطاف پذیری:
شوخ طبعی:
اعتماد به نفس بالا:
ابتکار و تخیل قوی و حساسیت:
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف خلاقیت سازمانی (فصل 2) مباني نظري خلاقیت سازمانی بررسی عوامل محرک خلاقیت سازمانی ارائه مدلی جهت ارتقای خلاقیت پيشينه تحقيق خلاقیت در سازمانها پيشينه پژوهش پرورش خلاقیت سازمانی طراحی ساختار