مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت های زندگی,دانلود مباني نظري مهارت های زندگی,مباني نظري مهارت های زندگی زناشویی,ادبيات نظري مهارتهای زندگی,چارچوب نظري مهارت های زندگی کودکان,مبانی نظری رایگان روانشناسی,چارچوب ادبيات نظري مهارت زندگی,پيشينه پژوه

بهترین فایل قابل دانلود در مورددانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های زندگی (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های زندگی (فصل دوم)

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-مهارت-های-زندگی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی (فصل دوم) در 37  صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از پیشینه پژوهش و مبانی نظری:

مفهوم وتعریف مهارتهای زندگی
مهارت های زندگی مهارتهای اجتماعی هستند که کودکان ونوجوانان باید آن ها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود وانسانهای دیگر وکل اجتماع بطور موثر ،شایسته ومطمئن عمل نمایند.(نیک پرور،1381).
طارمیان وهمکارانش در مقاله ای مهارت های زندگی را مجموعه ای از توانایی هایی که زمینه سازگاری ورفتار ومفید را فراهم می آورند،تعریف کردند.آن ها معتقدند این توانایی ها فرد را قادر می سازدتا مسئولیت نقش های اجتماعی خود را بپذیرند وبدون لطمه زدن به خود ودیگران،خواسته ها،انتظارات ومشکلات روزانه خود نموده وبه ویژه در روابط بین فردی به شکل موثری عمل نمایند.
(موریس ایی.الیاس از دانشگاه راتگرز امریکا ومولف کتاب «تصمیم گیری های اجتماعی ورشد مهارتهای زندگی»مفهوم عام از مهارت زندگی می دهدو می گوید:مهارت زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب وموثر،انجام فعالیتهای اجتماعی،انجام تصمیم گیری صحیح وحل تعارض ها وکشمکش ها بدون توسل به اعمالی که به خود ودیگران صدمه زند.(نیک پرور،1381).
موسسه بریتانیایی تاکاد تعریف دیگری از مهارت های زندگی را به شکل زیرارائه می دهد:
مهارتهای شخصیتی واجتماعی که کودکان ونوجوانان باید آنها را یاد بگیرندتا بتوانند در مورد خود وانسانهای دیگر وکل اجتماع به طور موثروشایسته ومطمئن عمل نمایند.دهستانی مهارتهای زندگی را مجموعه ای از مهارتها وشایستگی های فردی وگروهی می داندکه افراد را برای زیستن در این هزاره توانمند می سازد.همزمان با یادگیری تسلط واستمرار در این مهارت ها،فرد علاوه بر رسیدن به آرامش وتعادل در زندگی فردی واجتماعی،به ایفای نقش در زندگی خود می پردازد وبا مسئولیت پذیری وپاسخگویی مناسب به نیازهای فردی واجتماعی زندگی انسان امروز،الگوی متفاوتی از زندگی یک انسان آگاه،آزاد،مسئولیت پذیرو تجربه گرا را به نمایش می گذارد.

تاریخچه آموزش مهارتهای زندگی
پرفسورژیلبرت بوتوین (1997)برای نخستین بار برنامه آموزش مهارت زندگی را طراحی کرد.هدف اصلی این برنامه پیشگیری از مصرف سیگار توسط نوجوانان بود.درواقع خواستگاه اصلی این برنامه دیدگاه وی نسبت به سبب شناسی مصرف سیگار ومواد مخدر توسط کودکان ونوجوانان بود.مطالعات دیگر او نشان
دادکه از این برنامه می توان در پیشگیری از مصرف الکل و مواد دیگر،خشونت،بیماری ایدزو...استفاده کرد.اثربخشی بالای ارزیابی های به عمل آمده از این برنامه ،سازمان های بین المللی مانند سازمان جهانی بهداشت  را مجاب ساخت تا آن را بعنوان برنامه جامع پیش بینی از آسیب های اجتماعی به کشورهای جهان معرفی کند.(سازمان جهانی بهداشت،1993،ترجمه واقتباس نوری قاسم آبادی ومحمدخانی،1379).
پس از این،طرح اولیه برنامه آموزش مهارت های زندگی توسط سازمان جهانی بهداشت به منظور ارتقای سطح بهداشت روان وپیشگیری از آسیب های روانی-اجتماعی تهیه شد.با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات واختلالات روانی –عاطفی،ریشه های دارندونیز علت بسیاری از آسیب های اجتماعی مانندخشونت،رفتارهای بزهکارانه-خودکشی به عدم توانایی افراددر«برقراری روابط صحیح وکنترل هیجانات وتصمیم گیری وحل مسئله مربوط می شود» داردکارشناسان سازمان جهانی بهداشت برآن شدند که با تنظیم وتدوین برنامه ای سبب ارتقای توانایی شناختی وذهنی وروانی کودکان وبه طور کلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی واختلالات روانی شوند.هدف اصلی این برنامه آن است که کودکان ونوجوانان در هنگام تحصیل ،مهارت هایی را بیاموزندتا بتواننددر مورد خود،انسانهای دیگروکل اجتماع به طور موثر عمل نمایند.(همان منبع).

تاریخچه آموزش مهارتهای زندگی در ایران
در راستای ارتقای سلامت وبهداشت روان اجتماعی وپیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه که از اهداف مهم واصلی مسئولین کشور نیز می باشد.کشور ماهم برای رسیدن به این امر مهم برنامه های ارتقایی وپیشگیرانه متعددی را تدوین واجرا نموده است.در این میان با توجه به خیل عظیم کودکان ونوجوانان مدرسه رو وهم چنین نقش سلامت روان در پرورش کودکان ونوجوانان،برنامه های بهداشت روان مدارس مورد توجه متخصصان امور سلامت وبهداشت روان قرار گرفته است.در این میان دفتر کل پیشگیری از آسیب های اجتماعی معاونت امور فرهنگی وپیشگیری از آسیب های اجتماعی معاونت امور فرهنگی وپیشگیری سازمان بهزیستی کشور در سال1377با کمک سازمان بهداشت جهانی برنامه آموزش مهارت های زندگی را برمبنای نیازهای جامعه ایرانی تهیه کرد.(سازمان جهانی بهداشت،1993،ترجمه واقتباس نوری قاسم آبادی ومحمد خانی،1379).

تحقیقات داخلی
-آزادی ومحمد طهرانی (1392)در پژوهشی که به منظور آموزش مهارتهای زندگی برهوش هیجانی با سبک مقابله ای بر 266 دانششجوی زن (با میانگین سنی 21سال)و238 دانشجوی مرد(با میانگین سنی22 سال)که به روش تصادفی انتخاب شدندپرداخته شد.نتایج نشان دادکه هردر دو جنس،آموزش مهارت های زندگی برهوش هیجانی تاثیر معنا داری داشته است.
-در پژوهشی مشابه که توسط(حیدری وهمکاران1392)باعنوان فراتحلیل مطالعات اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی برسلامت روانی انجام شد به تنیجه دست یافتند که بین اندازه اثر مطالعات مورد بررسی با توجه به طرح پژوهش وجنس شرکت کنندگان ،تفاوت معنا داری وجود ندارد اما بین اندازه اثر مطالعات مورد بررسی با توجه به سن شرگت کنندگان وتعداد جلسه های آموزش مهارت های زندگی تفاوت معنا داری وجود دارد.
-شهلا پاکدامن وخانجانی(1391)پژوهشی با عنوان آموزش مهارتهای زندگی بر فرزندپروری ادراک شده وجمع گرایی در دانشجویان پرداختند.نتایج پژوهش نشان دادآموزش مهارتهای زندگی بر شیوه های فرززند پروری تاثیر معنا داری دارد به طوری که نزدیک به 50 درصد ازمودنی ها با شیوه فرزند پروری مقتدرانه ،دارای جمع گرایی خوبی بودند.
-درپژوهشی دیگرنجفی وهمکاران(1391)به بررسی نقش مهارتهای زندگی در پیش بینی سلامت روان دانش آموزان پرداختند.نتایج نشان داد که بین آگاهی از مهارتهای زندگی وسلامت روان(نشانگان مرضی کمتر) رابطه منفی معنی دار وجود دارد.

تحقیقات خارجی
-ادوارد (2002) در تحقیق خود تحت عنوان آموزش حل مسئله به نوجوانان دریافت که میزان استرس واقدام به خودکشی در نوجوانان کاهش می یابد.ویلبرن واسمیت(2005)دریافتند که آموزش مهارت های ارتباطی از مهارت های زندگی به نوجوانان باعث افزایش اعتماد به نفس ،احساس رضامندی از زندگی وبهبود حل مسئله در بین آنها شده است.
-طیف وسیعی از مطالعات درباره موضوع حل مسئله نشان دهنده تاثیر آموزش مهارت حل مساله می باشد.برای نمونه در یک مطالعه طولی تاثیر آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری،استرس ،سلامت وانگیزه پیشرفت تحصیلی توسط بارکر (2002)انجام شد.یافته ها نشان دادکه با کنترل سن،جنس واستعداد     تحصیلی،توانایی حل مساله تاثیر مفید ومستقیمی بر سازگاری افراد،سطح استرس آنها،جهت یابی هیجانی وعملکرد دارد واین تغییرات تا مقاطع بالاتر ادامه خواهد داشت.
-در مطالعه دیگر توسط بوممتو وسانو (1996)بر روی 34 زن و مرد ژاپنی 18 تا 24 ساله که در دو گروه 17 نفری قرار گرفتند،انجام شد.یک گروه از آموزش مهارتهای حل مساله سود جست وگروه دیگر هیچ گونه درمانی دریافت نکرد.نتایج مطالعات نشان داد که گروه بهره مند از آموزش مهارت های حل مساله ،در افسردگی وتنیدگی کاهش قابل ملاحظه ای در مقایسه با گروه گواه نشان دادند.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های زندگی به صورت زیر می باشد:
2-1پیش درآمد
  2-2 تعریف مهارت
2-3 مفهوم وتعریف مهارتهای زندگی
2-4 نظریه های مربوط به مهارت های زندگی
 2-4-1 نظریه یادگیری اجتماعی بندورا
2-4-2 نظریه های شناختی عاطفی
2-4-3 نظریه عملی متکی بر استدلال
2-4-4-نظریه رفتار طرح ریزی شده
2-4-5  نظریه یادگیری شناختی نوین
2-4-6-نظریه تحقیر خود
2-5 تاریخچه آموزش مهارتهای زندگی
  2-6 تاریخچه آموزش مهارتهای زندگی در ایران
2-7 تعاریف مفاهیم مهارت های زندگی
2-7-1مهارت خود آگاهی
2-7-1-1 نظریه های مربوط به مهارت خود آگاهی
اهمیت کنش های خود محورانه
 خودسازگاری
تمایل به شناخت سازگار(تنافرشناختی)
انواع عزت نفس
2-7-2 مهارت همدلی
2-7-3 مهارت رابطه موثر (ارتباطات اجتماعی)
اهمیت ارتباطات اجتماعی
2-7-4مهارت روابط بین فردی(ارتباطات بین فردی)
2-7-5 مهارت تصمیم گیری
 2-7-6مهارت حل مسئله
2-7-6-1نظریه های مربوط به حل مسئله
2-7-7 مهارت تفکر انتقادی
2-7-8 مهارت تفکر خلاق
2-7-9 مهارت مقابله با هیجان
 2-8 مسئله چیست؟
2-9 تاریخچه مهارت حل مسئله
2-10 فرایندهای حل مسئله
2-11 انواع مسئله
  2-11-1 حل مسئله هم گرا
2-11-2 حل مسئله واگرا
2-12 رویکرد شناختی حل مسئله
2-17 تحقیقات انجام شده داخلی وخارجی
2-17-1 تحقیقات داخلی
2-17-2 تحقیقات خارجی
فهرست منابع
الف)منابع فارسی
ب)منابع انگلیسی

چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش مهارت های زندگی (فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت های زندگی دانلود مباني نظري مهارت های زندگی مباني نظري مهارت های زندگی زناشویی ادبيات نظري مهارتهای زندگی چارچوب نظري مهارت های زندگی کودکان مبانی نظری رایگان روانشناسی چارچوب ادبيات نظري مهارت زندگی پيشينه پژوه

مطالب مرتبط

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های زندگی (فصل دوم)


طرح توجیهی و کارآفرینی تولید ترانس مهتابی

مقایسه میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانه و مدرسه

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش فناوری در آموزش و یادگیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان ریاضی (فصل 2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات عملکرد جنسی در روابط زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیقاتی مدیریت سود و ماهیت هزینه (فصل دوم)

دانلود مقاله نقش تجارت الکترونیک در سفارشی سازی انبوه

مبانی نظری روان نمايشگري

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم تجهیز منابع بانکی (فصل دوم)