مباني نظري و پيشينه پژوهش تحلیل محتوا,پيشينه پژوهش تحلیل محتوا,پيشينه تحقيق تحلیل محتوا,ادبیات نظری تحلیل محتوا کتاب درسی,سوابق پژوهشی مقاله تحلیل محتوا,مبانی نظری مراحل تحلیل محتوا,اهمیت تحلیل محتوا,تحلیل محتوا pdf,تحلیل محتوای کمی,تحلیل مح,,,

بهترین فایل قابل دانلود در موردمبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل محتوا(فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل محتوا(فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-تحلیل-محتوا(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل محتوا(فصل دوم) در 37 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

تاریخچه تحلیل محتوا
استفاده تاریخی تحلیل محتوا در بعد عملی آن را می توان به بهره گیری از تحلیل محتوا در شناخت کلمات، لغات و اصطلاحات کتاب های مقدس مثل تورات، انجیل و قرآن نسبت داد. با توجه به عمق معانی درکتاب های مقدس، مفسّران به تحلیل محتوای لغات و مفاهیم آن می پرداختند. اولین مورد مستند تحلیل کمّی متون به قرن هجدهم بر می گردد.
روش تحلیل محتوا که در بررسی محتوای کتاب های درسی و حتی کاربردهای دیگر به کار رفته، در پژوهشهای مختلفی استفاده شده است. در یکی از پژوهش هایی که در جنگ جهانی دوم با روش تحلیل محتوا صورت گرفت، تحلیل گران انگلیسی با موفقیت پیش بینی کردند که آلمانی ها دارای موشک وی 2 هستند( کوی(1384)، نقل از جفری هرندی و همکاران، 1387).
در تحقیق دیگر پریسورک  و پرو  (1975) کتاب های درسی تاریخ چند کشور غربی شامل آلمان، فرانسه، انگلستان، پرتغال، سوئیس و شوروی را تحلیل کردند و قوم گرایی این کتاب ها را در معرفی آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا آشکار نمودند (جعفری هرندی و همکاران، 1387).

تعاریف تحلیل محتوا
به عقیده وبر  و کریپندورف  (2004) تحلیل محتوا روشی نظام مند و قابل تکرار است که به منظور فشرده کردن تعداد بیشتری از کلمات و واژه های یک متن به گروه ها و طبقات کوچک تر و بر اساس قواعد مشخص کد گذاری انجام می شود. این رویکرد یک روش منظم را جهت اندازه گیری و توجه به تکرار یا فراوانی، به منظور شدت و اهمیّت کلمات، واژه ها و عبارات یا جملات موجود در متن فراهم می آورد (نقل از جعفری هرندی و همکاران، 1387).
کرلینجر  (1380) تحلیل محتوا را روش مطالعه و تجزیه و تحلیل ارتباطات، به شیوه نظام دار، عینی و کمّی برای اندازه گیری متغیرها تعریف می کند. کرلینجر (1380) در تعریفی دیگر، تحلیل محتوا را یک روش پژوهشی منظم برای توصیف عینی و کمّی محتوای کتاب ها و متون برنامه درسی و مقایسه ی پیام ها و ساختار محتوا با اهداف برنامه درسی بیان می کند.
مورگان (1993) به نقل از ومبت  خاطر نشان می کند، که تحلیل محتوا، فرایندی بیش از یک بازی ساده شمارش کلمات بوده و فرایندی است که به معانی، نیّات، پیامدها و محتوای عبارات و واژه ها توجه دارد. به همین علت مثلاً برای توصیف و شرح واقعیت مربوط به واژه ها یا جملات، بایستی بستر و فضای واقعی که داده ها در آن شکل گرفته است نیز مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت کاری نامناسب و ناقص انجام شده است (به نقل از ضیغمی و همکاران، 1387).

کاربردهای تحلیل محتوا
روش تحلیل محتوا در پژوهش های اصیل تعلیم و تربیت از جایگاه و اهمیت والایی برخوردار است و برای تحلیل محتوای کتاب های درسی زمینه ها و کاربردهای متنوعی را می توان در نظر گرفت که سه کاربرد آن عبارتند از:
1.    کاربرد توصیفی : به عنوان اولین سطح تحقیقات علمی در پی شناخت پدیده ها و بیان و توصیف دقیق آنها می باشد. در واقع تحقیق توصیفی نوعی عکس برداری از واقعیت ها و پدیده هاست که محقق از این طریق تصویر برداری جوانب و زوایای مختلف به شناخت و درک پدیده ها می پردازد. سطح بالاتر این تحقیقات به کشف و شناخت روابط بین پدیده ها و اجزای درونی آنها می پردازد.
2.    کاربرد تحلیلی : در مقایسه با رویکرد توصیفی که به لایه های سطحی محتوا می پردازد رویکرد تحلیلی سعی می کند تا حد امکان به لایه های درونی تر و متغیرهای نهفته ی محتوای کتاب درسی دست یافته و آنها را مورد نقد علمی قرار دهد.
3.    کاربرد توسعه ای : برنامه های درسی از ماهیت و موجودیتی پویا برخوردارند و دائما در حال تغییر و تحول هستند. به عبارت دیگر پویایی و بهسازی مستمر شرط بقا و عامل مؤثری در اثربخشی محتوای آموزشی است، به همین منظور نظام های آموزشی پیشرفته ساختارها و مسیرهای توانمند سازی خود را طراحی و مورد استفاده قرار می دهند( مرادی، 1388).

پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی
از جمله تحقیقات خارجی و داخلی مرتبط با موضوع رویکردی است که بوسیله آیزنر  و والانس  (1979، به نقل از مارش ،1384) در پیشینه مطالعاتی برنامه درسی مطرح شده است. این رویکرد مبتنی بر مطالعه ی ' فرایندهای شناختی' است. به این معنی که در برنامه درسی، باید به مهارت های شناختی و کاربردی توجه داشت تا دانش آموزان بتوانند از آنها در قلمرو فکری و علمی خود استفاده کنند. براساس این دیدگاه، رشد و تکامل فرایندهای شناختی از اصلی ترین وظایف مدرسه است. بنابراین کارکردهای مدرسه شامل کمک به دانش آموزان در خصوص ' یادگیری شیوه های یادگیری '( فراشناخت) و فراهم سازی لازم برای تقویت مجموعه توانایی های عقلانی دانش آموزان است ( فتحی واجارگاه، 1384). برخی از مهم ترین اهداف مدرسه از این دیدگاه، گسترش ویژگی های انسانی، نظیر مهارت ها و علایق یادگیری مادام العمر است که مدرسه باید بر پرورش آنها تمرکز داشته باشد( سیلور و همکاران، 1372).
تحقیق دهقان پور و رضوی (1390) درباره تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دوره ی ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه های فراشناخت، تنها تحقیق در زمینه پژوهش مورد نظر بوده است و بیشتر تحقیقات مربوط به تحلیل محتوا در زمینه های دیگری می باشند. نتایج این پژوهش وضعیت مطلوبی را در کتاب های درسی علوم تجربی از نظر مؤلفه های فراشناخت نشان داده است.
پژوهش عریضی و عابدی (1382) درباره تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی بر حسب سازه انگیزه پیشرفت نشان داده است که در بین کتب دوره ابتدایی بیشترین توجه حسب سازه انگیزه پيشرفت، به ترتیب در کتاب های علوم تجربی پنجم، علوم تجربی سوم، تعلیمات اجتماعی چهارم، تعلیمات دینی وقرآن سوم و ریاضی پنجم بوده است. بر عکس، کتاب های آموزش قرآن اول، تعلیمات اجتماعی سوم، علوم تجربی اول، تعلیمات دینی و قرآن پنجم و فارسی چهارم در مقایسه با سایر کتاب های این دوره، به ترتیب کمترین توجه را به سازه انگیزه پیشرفت داشته اند.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل محتوا(فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
تاریخچه تحلیل محتوا
2-3. تعاریف تحلیل محتوا
2-4. ویژگی های تحلیل محتوا
2-5. انواع تحلیل محتوا
2-6.ابعاد تحلیل محتوا در نظام آموزش و پرورش
2-7.کاربردهای تحلیل محتوا
2-8. مزایای تحلیل محتوا
2-9. معایب تحلیل محتوا
2-10. تحلیل محتوای کمّی و کیفی
2-11. تفاوت تحلیل محتوای کمّی و کیفی
2-12. مقوله ها در تحلیل محتوا
2-13. واحدها
2-14. محتوا
2-15. انواع محتوا
2-16. برنامه درسی
2-17. برنامه ریزی درسی
2-18. کتاب درسی
2-19. ویژگی ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی
2-29. پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی
منابع فارسی
منابع لاتین


توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش تحلیل محتوا(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش تحلیل محتوا پيشينه پژوهش تحلیل محتوا پيشينه تحقيق تحلیل محتوا ادبیات نظری تحلیل محتوا کتاب درسی سوابق پژوهشی مقاله تحلیل محتوا مبانی نظری مراحل تحلیل محتوا اهمیت تحلیل محتوا تحلیل محتوا pdf تحلیل محتوای کمی تحلیل مح

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل محتوا(فصل دوم)


دانلود مقاله بررسی نگرانیهای امنیتی و دلایل عدم پذیرش رایانشابری در محیطهای کسبوکار

دانلود پرسشنامه سلامت عمومی

دانلود مقاله بررسی اثر گذاری رنگ نمای مصالح ساختمانی در کارایی انرژی گرمایی خورشیدی (نمونه موردی نما

مطالعات و رساله معماری طراحی خانه کودکان بی سرپرست (یتیم خانه)

تأثير آگهی بازرگاني در عصر دیجیتال براي كالاهاي مختلف

رساله معماری طراحی باغ کتاب

بررسی غنی سازی کیک با آرد سویا

طرح توجیهی احداث ساختمان تخصصي تعميرات و خدمات گوشی های موبایل

دانلود مقاله ارزیابی کیفیت اجراي سازه هاي عمومی با اسکلت بتنی در شهر تهران از دیدگاه جزئیات لرزه اي

تحقیق بررسی رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان